Ett svar

  1. Jag är ledsen min vän ”Bara en bild av mig”. Din fina kommentar försvann när jag skulle svara på den. Jag skulle skriva ett stort D och råkade trycka på Ctrl istället för Shift. Resultatet blir ju Delete!

    Hur som helst så tyckte du det var en vilsam bild. Och jag hade tänkt skriva ”Det ska vara vilsamt. Det är en kyrkogård”

    Må gôtt!
    /Skvitt

  2. Jag tror att jag skrev bilden var vacker, vilsam och fridfull och det passar ju bra med fridfullheten på en kyrkogård. Jag såg inte gravstenarna och vattenkannorna, bara bänken med en vilande person, trädstammarna, ljuset och skuggorna. Jag blir glad varje gång jag upptäcker att någon har tänkt på att det ska vara vackert och fridfullt på en kyrkogård.

    • Ja, så ska en begravningsplats uppfattas.
      Det finns en mur runt denna plats och över en av ingångarna, en port, står det ”TÄNK PÅ DÖDEN”. Jag har alltid känt mig kluven till det.

      /Skvitt

Lämna en kommentar